Skolan = onödigt skit!

Just nu känner jag mig seg. Jag klarar inte av skolan. Jag har jättemycket att göra. På tisdag måste jag redovisa etikarbetet. Det är någonting av det värsta som finns. Jag kan inte prata inför folk. Verkligen, det funkar inte för mig. Jag vill inte! På riktigt det är hemskt. Uuush! Jag funderar på att skippa den lektionen och sticka hem och sen åka iväg. Bort från verkligheten, kanske till Norge och rensa fisk (andra avenyn). Start all over liksom. Sen måste jag ju göra den där jävla laborationsrapporten. Den ska också vara inne på tisdag. Jag fattar verkligen ingenting av det. Jag vet inte ens vad det handlar om. Någon dag är det nationella prov i franska. Kommer inte klara det. Jag kan verkligen inte franska. Och den där helvetes piss lägenheten också. Den skulle vara inne i torsdags. Eller var det fredags? Aja, det är ingen big deal. Det är säkert mer. Det skulle inte förvåna mig..juste kärlekshandboken som skulle vara inne för sjukt länge sedan är jag inte i närheten av klar med. Jag fattar inte varför skolan ska vara så svår. Jag fattar inte skolan över huvud taget. Jag tycker att vi går i skolan alldeles för mycket. Det finns vissa saker som är helt onödiga att lära sig. Jag bryr mig inte ett skit i hur många elektroner som kan vara i k-skalet. Eller varför Jakartas befolkning övar med x antal invånare per år. Eller hur man förkortar uttrycket 2x(3+5a)-4x(7a-5). Om man skulle ta bort allt sånt onödigt så skulle man nog kunna gå i skolan något år mindre tror jag. Det skulle nog många uppskatta. Många elever, förmodligen inte lärare eftersom att dom älskar att tortera oss elever. Men liksom matte, varför så svårt? Man kan från första början hjälpa alla individuellt och hålla på med ett visst område längre så alla får en chans att förstå. De som har det lätt för sig kan ju gå vidare inom det området och lära sig mer. Nej, nu orkar jag inte mer. Någon som håller med mig om detta? Om nu någon läser det här. Aja, jag bryr mig egentligen inte om någon läser eller inte för att det är skönt att få skriva mina tankar där det finns en chans (eller risk) för folk att läsa det. Om dom gör det är en annan sak.


Kommentarer
Postat av: Hanne

jag läste o håller med! du skrever riktigt bra :)

2009-04-26 @ 16:47:51
URL: http://helnajs.blogg.se/
Postat av: Hampuuus

Jag läsar alltid och håller med så in i helvete! Så sant, man lär sig alldeles för mycket onödig skit i skolan. Och om det (mot alla argument) finns nåt jobb där man behöver kunna sånt så får man väl lära sig det då istället för att skolnördarnas behov av övermycket kunskap ska behöva gå ut av dom vars betyg förstörs av så mycket skit. Fast det förståss, så har väl aldrig betyg systemet fungerat heller..

2009-04-27 @ 07:27:58
URL: http://dawnofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0