Abort

Jag har skrivit om abort hela dagen idag. Skriver fortfarande. Det är tragiskt tycker jag. Det är ju ett liv vi snackar om, inte typ ett träd. Det är en sak om det är riktigt tidigt in i graviditeten. Jag skulle aldrig kunna genomgå en abort. Jag skulle känna mig skyldig. Det skulle inte funka för mig. Jag kan inte förstå hur det kan funka för andra heller. Det är ju en sak om man har blivit våldtagen, men det är inte så stor chans att man blir gravid då. Men det finns fortfarande en liten risk. Så det skulle ju kunna hända.
Partial birth abortion är något som jag inte kan förstå över huvud taget. Det är alltså som så att man fölöser barnets under och över kropp, men inte huvudet. Man klipper sedan ett litet hål i nacken så att barnet dör. Om det inte dör så suger man ut dess hjärna och då kollapsar skallen. Barnet dör. Eftersom att barnets huvud inte var ute så är det inte fött. Då kan man inte kalla det mord. Juridiskt sätt alltså. För barnet är ju inte fött än. Fucking bullshit! 90% av barnet är ju ute! Klart att det är mord. Det hade varit mord om huvudet var ute. Det är i alla fall mina åsikter! Jag skulle kunna skriva massa mer, men det orkar jag inte just nu.


Helt random!
Idag har jag kommit på vad mina barn ska heta. Nästan i alla fall.
Michelle, efter beatles låten.
Malte eller Klas. Jag har inte bestämt mig än.
Det kommer förmodligen bli Malte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0